FEL MENU

Mediáció - Önfejlesztés - Coaching

Egyéni konzultáció - Tanácsadás

Ritka eset, ha a vitában állók együtt keresik fel a közvetítőt. Miért is éppen abban értenének egyet, hogy szükség van rá, miközben általában semmiben sincsenek már közös állásponton. Talán az a legnehezebb, hogy rábírjuk a gyanakvóbb vagy makacsabb vitás felet, hogy engedjen segíteni magának.

Mi történik akkor, ha az egyik fél nem akar részt venni a mediációs folyamatban? Ilyenkor egyéni konzultációval, tanácsadással segítjük a másik felet.

Ez az egyéni konzultáció alapjában nem sokban különbözik attól, ami a mediációs folyamatban történik. Hiszen eleinte ott is egyénileg beszélgetünk a felekkel. Ebben az esetben azonban a mediátorok legfőbb célja annak megértése, hogy a távollevő fél vajon miért nem hajlandó a részvételre, és milyen módon lehetne őt bevonni a folyamatba.

A mediáció természetesen minden esetben önkéntességen alapul. Abban az esetben, amikor a másik fél nem hajlandó részt venni benne, akkor a mediátor felveszi vele a kapcsolatot és megpróbálja megvilágítani neki, hogy a mediáció az ő számára milyen előnyöket nyújthat. A siker szempontjából hasznos, ha előre ismerjük azokat az akadályokat – sok esetben kifogásokat – amelyek az elutasítást indokolják.

A legtöbb esetben egyszerűen arról van szó, hogy az emberek nagy része nem ismeri, illetve félreérti a mediáció lényegét. Sokan valamiféle „pszichologizálásnak”, úri huncutságnak tartják, és egyáltalán nem hisznek benne. Máskor úgy vélik, hogy a mediátor valamilyen „igazságtevő”, és félnek az elmarasztalástól, attól, hogy a másiknak lesz „igaza”. Válási mediációnál az a leggyakoribb, hogy a távolmaradó partner nem tud (nem akar) egy asztalhoz leülni házastársával. Rossz tapasztalataik vannak, nem bíznak abban, hogy bármiben is meg tudnának egyezni, hiszen talán éppen az vezetett a váláshoz, hogy minden vitás kérdés heves veszekedésbe torkollott. Az is lehet, hogy már hetek-hónapok óta külön élnek, és úgy gondolják, hogy egyszerűbb ügyvédekre bízni a vitás kérdéseket.

Ezekben az esetekben jó esély van arra, hogy a mediátor bevonja a húzódozó felet a folyamatba. Tapasztalataink szerint egy két előkészítő beszélgetés elég, hogy meggyőzzük pártatlanságunkról, és a mediáció előnyeiről. Ha a telefonhívástól eljutunk a személyes beszélgetésig, általában már nyert ügyünk van.

Lehetetlenné teszi viszont a mediációt a túlzott agresszió, a gyűlölködés, amikor a kimondatlan – sőt, sok esetben ki is mondott – cél a másik bántása, tönkretétele.

Az is előfordul, hogy bizalmatlanság akadályozza a mediációt, mivel a mediátort a másik fél választotta, és ezért elfogult lehet, ilyenkor másik mediár iroda felkeresését javasoljuk.

Amennyiben a másik fél bevonása sikertelenül zárul, lehetőség van egyoldalú konzultációk folytatására. Ilyenkor a tanácsadás célja a konfliktus megértése, elfogadása, az érintett fél önismeretének, önbecsülésének, empátiás képességének javítása. Sok esetben segíthet a kommunikációs stílus, a viselkedés változtatása is.

X

Érdeklődés/Jelentkezés

*A kód nem érzékeny a kis és nagybetűkre és nem tartalmazhat '0' -át!

Teszt kiértékelése:

X